Monday 21 May 2012

untuk sayangku..

lama sungguh aku tidak mencoretkan sesuatu di dalam blog ni.. mungkin kerana kesibukan waktu dan mungkin aku hampir terlupa yang aku mempunyai blog.. hahaha.. macam orang gila dah aku ni.. emm.. balik pada tajuk asal.. aku ni hanya manusia biasa.. tapi dalam sifat diriku ini ramai orang mengatakan yang aku ni cepat panas baran dan mudah terasa.. betul ke?? mungkinlah kot.. sebab orang yang menilai kita.. tapi yang x bestnye, sifat ini mudah terbawa bila aku dengan 'dia'.. lagi gila bila 'dia' pun bersikap seperti aku.. aku bukan x sayangkan dia, aku sayang sangat2.. x mudah untuk aku lupakan dia bila dia lama jauh dari sisiku.. biaselah, kadang2 hidup kita ni x selalunya indah seperti yang kita harapkan.. bila kita tersilap langkah, kita akan hilang haluan.. bila kita tersilap kata, kita akan tidak bertegur.. bila kita silap bergurau, hilang segala senyuman manis.. semuanya pahit je.. bila kita tersilap teguran, kita pulak akan tiada penerimaan.. begitulah juga bila kita tersilap sangka, kita akan sering bermusuhan.. hmm.. itulah lumrah dari kehidupan kita.. aku sering mengambil sedikit waktu untuk muhasabah diriku.. mungkin dengan cara itu, hilang segala fikiran negatif dari hati aku.. jauh dari benak aku untuk berlaku tidak jujur pada sesiapa.. terutama pada si dia.. sebab sebelum ni aku pun pernah terkantoi beberapa perkara.. tapi untuk diceritakan aku rasa biarlah rahsia.. kerana perkara itu pun sudah aku lupakan dan tinggalkan jauh dari hidup aku.. kekadang bila si dia ada masalah, mesti aku lihat macam2 gelagat yang x sepatutnya berlaku pada 'dia'.. sebab aku tahu, 'dia' akan tidak keruan bila ada sesuatu yang menganggu fikirannya.. kadang2 aku bersabar.. bila tiba waktunya 'dia' akan cuba melakukan sesuatu pada aku bagi memberikan tumpuan sepenuhnya pada 'dia'.. aku pulak biase2 je.. sebab dalam sejarah aku, aku memang x pandai nk curi hati pompuan atau mana2 gadis... biasa kalo aku buat mesti failed.. begitulah macam si 'dia'.. aku just mampu memberikan pandangan yang sepatutnya pada 'dia' bila 'dia' perlukan pandangan... dalam kesibukan memikirkan 'dia', aku juga mempunyai hal aku.. mmg banyak hal yang aku nak uruskan utk akhir2 ni.. urusan peribadi, urusan belajar, urusan kawan2, dan urusan keluarga.. semuanya berkaitan dengan aku.. mungkin sebab aku terkenal dengan sifat ambil berat terhadap mereka semua.. kadang2 aku juga tempat mereka meluahkan perasaan bila datang satu masalah.. mungkin juga aku boleh jadi seorang pendengar yang baik.. tapi bila aku sibukkan benda lain, 'dia' pula hampir terlupa.. dan sering kali merajuk dekat aku.. aiseymen.. macamana aku nak buat... last2 aku biarkan je macam tu.. tp kalo boleh aku xnaklah sesiapa touching dgn aku.. macamlah aku ni just utk diorang je.. habis diri aku??? best ke kawan dengan aku? aku rasa x kot.. sebab aku ni membosankan.. kadang2 idea aku pun x laku.. tapi pelik... x laku pun masih ramai y mengharapkan.. hmmm... x pandailah nk layan semua ni... belajar memasak lagi bagus.. huuu...

2 comments:

  1. sayang....i love you..thanks for everything..sabar ye,,pasti ada hikmah di sebalik semua ni..

    ReplyDelete